Velkommen til Velforeningen Kvitfjell Vest

Velforeningen holder til på solsiden av Kvitfjell og dekker hytter og leiligheter som grenser mot Bjønnlia (vei 1), Tiurmyra (vei 2), Bjønnliskardet (vei 3) og Bjønnlitjønnvegen (vei 4) på vest siden, - området rett vest for Bjønnliløypa.

Ved salg/overdragelse av en eiendom, er selger pliktig til å betale et eierskiftegebyr til Velforeningen Kvitfjell Vest. Gebyret skal gå til dekning av kostnader som forretningsfører har i forbindelse med overførselen. Eierskiftegebyret innbetales til Velforeningen Kvitfjell Vest sin konto 1503.62.14926 og merkes med gårsds- og bruksnr. Eierskiftegebyret er i dag på kr 4 500,-.

Området ble utbygd fra 2001. Kvitfjell Vest as ved Gunnar Jenssen sto bak etablering av infrastruktur og utbygging av hytter og leiligheter. Velforenings område kjennes igjen på store tomter, store friområder mellom tomtene, nærhet til alpinanlegget og skiløyper. Hytter og leiligheter er av høy kvalitet, med gjennomgående gode og langsiktige material valg. Samtlige velmedlemmer har ski-in og ski-out til alpinanlegget. Langrenns traseene er tilgjengelig både oppe i bakken og nede ved ski heisen.

Tyrihans tunet er det naturlige sosiale samlingspunktet for velforeningns medlemmer.

Velforeningen ble etablert i 2009 og består av 273 enheter. Fordelt på 192 hytter, 69 leiligheter og 12 to- & tre-manns boliger.

Alle hytter og leiligheter i velforeningens område har rett – og plikt, til å være med i Velforeningen Kvitfjell Vest. Fellesarealer er overskjøtet velforeningen i felles eie. Velforeningen administrerer og får utført fellesoppgaver, fakturering og regnskap utføres av Viewledger, fra deres kontor i Gudbrandsdalen.

Publisert vinter 2022:

HJELP HJELP HJELP - PASS PÅ DINE BARN !!!

Så var vi der igjen, barn lager snøhuler i brøytekantene.

Vi ønsker Deg og Dine Barn en trygg tur på Kvitfjell og da må Du bistå! Snakk med dine og naboens barn slik at de slutter med å grave snøhuler i brøytekanter og der hvor brøyter plasserer snøen.

Pettersen Maskin ønsker ingen ulykker så vi har bedt de melde konkret til de av dere det gjelder og avslutte brøyting i de aktuelle områdene til de har fått bekreftet at barn holdes borde / avslutter å bygge snøhulder i brøyteområder.

Dette gjøres utelukkende for å beskytte våre barn!

Nyt dagen på solsiden av Kvitfjell, nyt skiturene og nyt livet !

Publisert sommer/ høst 2021:

Undersøkelse for Transportbehov i Kvitfjell/ Fåvang/ Ringebu området. Hva er dine tanker?

Kvitfjell Vest AS bygger ski tunnel under vei 1, derfor alt arbeidet.

Ringebu kommune ved VA skal legge ny fiberkabel for å styre sine installasjoner, de vil i løpet av de neste ukene grave på følgende steder, se kartet under. Jobben blir utført av Frya Grustak ved Per Erik Skar - 9707 5415. Da er du informert 🍀

Ringebu kommune ber om din tilbakemelding, bruk 3 minutter og hjelp de og hjelpe oss 😀

Publisert vinteren 2021:

Matbestilling:
Extra Fåvang tilbyr bestilling av mat som hentes ferdigpakket i butikk. Send mail (helst dagen før) til: faavang.extra@coop.no, evt ring tlf: 61 28 21 02.

Når du kjører så SE OPP for ski løpere som krysser Svinslåvegen der hvor gamle vei 1 gikk tidligere.

VIKTIG - pass på dine barn - snøhuler hvor traktor brøyter er livsfarlig for dine- og naboens barn!

Brøyteren har ikke tillatelse til å brøyte på område med snøhuler. Dersom dere ønsker brøytet så sørg for at barna bygger snøhytter utenfor vei og der hvor brøyter samler snøen. Uten en plass å legge snøen så kan ikke brøyter gjøre sin jobb. Bildet under viser problemet.
Vi ønsker deg og dine barn en superfin juletid og et Meget Godt Nytt År!

Publisert 12 Mars 2020 og frem til 20 April 2020.

Det er unntakstilstand i Norge

For oss som eier fritidseiendom i Kvitfjell er konsekvensen av siste vedtak fra regjeringen at vi ikke kan bruke vår eiendom.

Under årsmøtet, som ble gjennomført på nett skjærtorsdag kl 09:00, ble det stilt spørsmål vedrørende kjøring av ski-løyper etter den 20 april. Odd opplyser at dersom det er snøforhold så vil de, som for normale sesonger, kjøre skiløyper et par uker etter den 20. Det har smeltet mye snø den siste uken, det er meldt kaldere i fjellet de kommende dagene, hvordan det blir frem mot den 20 vil avgjøre hvor mye som kan kjøres opp. Odd ber oss følge med på Facebook og gruppen "Langrenn på Kvitfjell - Kvitfjell Sporets Venner".  God by-påske 🐣

Styret ba vår brøyter, Pettersen Maskin, om å sjekke alle hytter og leiligheter grundig lørdag 21 mars. De fant ingen tegn til innbrudd. Det var to enheter hvor det var folk.
Overvåkning av våre eiendommer har vist at ingen er registrert å ha overnattet. Det har vært noen få dag besøk. Ingen tegn til innbrudd.

Beskytte våre verdier;
  • Styret har bestilt overvåkning av Velforeningens område.
  • Det er satt opp sperring i form av bukker og skilt i våre veier. Det er mulig å kjøre inn og ut, ved å flytte bukkene, det er lurt å informere på det telefon nr som står på skiltet når du passerer.
  • Veiene vil fortsatt bli brøytet.
  • Ringebu kommune informerer om at politiet vil aktivt patruljere hytteområdene, og spesielt Kvitfjell siden det allerede har vært rapportert om innbrudd.
  • Alpinco har mennesker oppe i anleggene hver dag. Både på dagtid, ettermiddag og kveld.
  • Det er flere utbyggere som fortsatt jobber aktivt i Kvitfjell, både innenfor vårt område og i de andre områdene på vestsiden.
  • Det er flere andre aktører som også overvåker de andre delene av vetsiden av Kvitfjell.
Vårt vaktselskap har regelmessig kontakt med de andre som utfører sikkerhetsarbeider og med entreprenører som kjører inn og ut av området.
Dersom noe unormalt dukker opp vil de samarbeide.

Trenger du noe hjelp på hytten, feks fjerne snø fra taket?
Ta kontakt med Bjørn Erik Pettersen (vår brøyter) på telefon 480 43 118 eller mail: pettersenmaskin@hotmail.com.

Vi vil holde deg orientert på denne siden.

Mvh
styret