Oversikt over avtaler Velforeningen Kvitfjell Vest har: - se lengre ned på siden

Kjøpe VED og få den kjørt til døren.

Frode Finnstad på telefon 9509 4964 kan levere ved i mindre sekker og i 1000L sekk på pall. Han kan levere ved på 30 og 40cm lengder. 1000L sekker må bestilles på våren for leveranse til høsten/ vinteren.  Bjørke trærne er fra lokalmiljøet, veden er kappet og tørket lokalt og kjøres opp til deg. La oss støtte det lokale miljøet og handle veden lokalt!

NY oppdatert avtale med Pettersen Maskin (PM) fra og med vinteren 2023/2024.

PM har de siste årene gått med tildels betydelig underskudd på sin brøyteaktivitet. PM brøyter Svinslåvegen, våre veier (vei 1, 2, 3 og 4) samt vei 5. Styret har gjennomført kontroll med hva andre betaler, både på Kvitfjell og Hafjell, og hvilken beredskap brøyter har.

Beredskap er viktig for oss alle, styret anser det som uforsvarlig å skulle ha en enkeltperson som ansvarlig for å brøyte alle våre veier og avkjørsler. PM har flere ansatte, de har en stor og moderne maskinpark, så de vil alltid kunne brøyte, uansett hvor mye det skulle snø og ved sykdom. I tillegg investerer de i år i ett nytt og bedre GPS system.

Timeprisen vi har betalt, for å brøyte våre veier, er på linje med hva privatpersoner tar for å brøyte. Den har vi akseptert en økning på, samtidig har vi tatt bort diesel tillegget.

Pris for våre avkjørsler har vært meget gode for oss. Så her får vi være takknemlige for den gode prisen vi har hatt alle disse årene siden 2016. Selv nå etter økning i pris er vi lavere enn hva de i vei 5 har betalt. Og vi ligger med de nye prisene på ca halv pris av hva noen områder på Hafjell betaler.

Vi har blitt kontaktet av hytteeiere på Varden som ser med misunnelse på våre veier, da de virker å alltid være åpne og fremkommelige for biler. De opplyser at de i perioder har hatt vanskelig for å komme frem til sin fritidseiendom.

PM har de siste årene mistet flere gode sjåfører, det skyldes blant annet at de har fått kjeft fra noen av oss. Det har en stor kostnad og det tar tid å lære opp en ny sjåfør. Styret er fornøyd med den jobb PM utfører og ber hver og en av våre medlemmer om å behandle deres sjåfører med respekt.

Vi gleder oss som dere til en ny fantastisk sesong på solsiden av Kvitfjell ❄️

Velforeningen Kvitfjell Vest inngikk i 2016 en avtale om brøyting med Pettersen Maskin as, under er nye oppdatert priser fra og med 2023/2024 sesongen.
NB!
 Det er viktig at du informerer brøyter om du skulle ha noen spesielle behov, slik at de har en mulighet for å møte dine ønsker.

Pettersen Maskin tilbyr brøyting hver ukedag for en årsavgift på kr 5000,-* ink mva.

Årsavgift for snøbrøyting bare i helgene er kr 3375,-* pr. oppkjørsel inkl. mva.  For brøyting i ferieuker, dvs ved behov alle dager i ferier, blant annet jule-, vinter- og påskeferie tilkommer kr 550*,-

Ventetid for flytting av biler faktureres kr. 187,5,-* pr. gang. PM kan maksimum vente 5 minutter.

Ønskes det at PM kommer tilbake for å brøyte etter at biler er flyttet og de fortsatt er ute på brøyteoppdrag, kan dette gjennomføres for kr. 1 500,-* pr. gang.

Ønskes det at PM kommer tilbake for å brøyte senere og det medfører at PM må rykke ut for å gjøre det ene oppdraget, kan dette gjennomføres for kr. 3 750,-* pr. gang.

Bestilling skjer til brøyter eller til vakt tlf. Se mail og telefon nr under.

Velforeningen vil på det sterkeste anbefale alle å inngå avtale om brøyting hele uken.

*Prisen er inkludert MVA og vil bli indeks justert en gang per år, første gang per 30.09.2024, basert på 01.10.2023, deretter årlig per 30.09.20xx.

All kommunikasjon vedrørende privat avkjørsel skal gå direkte mellom deg og brøyter.

Har du spesielle ønsker og behov ber vi om du tar det direkte med brøyter.

Det første du nå skal gjøre er å bestemme deg for hvilken type brøyting du ønsker for den kommende vinteren; hele uken eller helgene? Du kan endre deg til neste vinter.

Send din bestilling til post@pettersenmaskin.no

Oppgi ditt navn, ditt telefon nr, nøyaktig adresse på Kvitfjell (hytten må være merket med hytte nr) eller oppgi gårds og bruks nr. – Slik at du er sikker på at din avkjørsel blir brøytet.

Du vil da motta faktura og brøyter ber om at det betales innen betalingsfristen. Brøyter oppgir at de nødig vil purre på de som ikke har betalt, - men det vil da heller ikke bli brøytet. Brøyter påpeker at det er viktig at ski, utstyr, leker etc ikke ligger avkjørsel.

NB! Herlige Kvitfjell og Nirvana faktureres samlet.
Så bor du her skal du forholde deg til sameiet.

Kontaktdata hos brøyter er;

Pettersen Maskin AS  post@pettersenmaskin.no

VAKTTELEFON  ER  949 87 877

Da ser vi frem til en strålende fin vinter på solsiden av Kvitfjell

Styret i Velforeningen Kvitfjell vest

Oversikt over avtaler Velforeningen Kvitfjell Vest har:

• Pettersen Maskin as for snørydding og vintervedlikehold av felles veier.
  • Pettersen Maskin for sommer vedlikehold av felles veier.
  • Alpinanlegget for bidrag til oppkjøring av skiløyper.
  • Kvitfjell Vest as for bidrag til vedlikehold av Seterveien.
  • Viewledger for regnskapsførsel, fakturering og inkasso tjenester.